تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ و اهمیت راه اندازی بلاگ

در نوشته‌های قبلی در مورد سئو، دیجیتال مارکتینگ و شروع کار سئو در سایت صحبت کردیم و اشاره کردیم که به طور کلی محتوا تا چه میزان در سئو و دیجیتال مارکتینگ مهم است. در این نوشتار به تولید محتوا و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ و سئو و ارائه‌ی راه کاری برای داشتن وب سایتی پویا و فعال خواهیم پرداخت.

تولید محتوا دیجیتال

محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه عبارت «content is king» همه جا دیده و شنیده می‌شود که بر اهمیت محتوا در کسب و کارهای آنلاین و ترافیک وب‌سایت تاکید دارد. محتوا سوختی است که استراتژی دیجیتال مارکتینگ را به پیش می‌راند. تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت که مخاطبی مشخص و تعریف شده دارد نه‌تنها باعث می‌شود مخاطب بیشتری جذب وب‌سایت شما شود بلکه مخاطب صحیح را که در نهایت به مشتری تبدیل خواهد شد جذب می کند. البته در همین راستا محتوای خوب به سئو در سایت هم کمک بسیاری می‌کند و در این‌باره در نوشته‌های پیشین بویژه در نوشتاری در مورد انواع سئو صحبت کرده‌ایم. محتوای خوب نه‌تنها سئو در سایت «on-page SEO» شما را بهبود می‌بخشد بلکه به سئو خارج از سایت  «off-page SEO»  هم کمک شایانی می‌کند. شاید بپرسید محتوای وب‌سایت چطور می‌تواند به سئو خارج از سایت کمک کند. پاسخ این است: با تولید و انتشار محتوای خوب می‌توانید به‌راحتی بک‌لینک‌های ارزشمندی از وب‌سایت‌های دیگر دریافت کنید. این مسئله هم باعث بهبود رتبه‌ی وب‌سایت‌تان می‌شود و هم به راحت‌ پیداشدن وب‌سایت‌تان از طریق وب‌سایت‌های دیگر کمک می‌کند.

محتوا در دیجیتال مارکتینگ و بلاگ برای کسب و کارها

شاید دیده‌ باشید که وب‌سایت‌های خوب و معتبر معمولاً یک بلاگ هم دارند که ممکن است به حالت ساب دامین یا غیر ساب دامین باشد. یک بلاگ باعث می‌شود تا با انتشار مطالب روزانه یا هفتگی وب‌سایتی پویاتر، زنده تر و به‌روز تر داشته باشید. موتورهای جستجو عاشق محتوای خوب و جدید هستند و به وب‌سایت‌هایی که به‌طور مداوم و منسجم محتوای تازه تولید می‌کنند رتبه‌ی بهتری می‌دهند و رتبه‌ی بهتر هم در نتیجه منجر به بازدیدهای بیشتر و مخاطبان بیشتر می‌شود.

یک نکته‌ی مهم در تولید محتوا

وقتی که برای بلاگ‌تان محتوا آماده می‌کنید باید کلاه فروشندگی و مدیر فروشی خود را در بیاورید و مانند یک مدیرمسوول روزنامه یا مجله فکر کنید. هدف بلاگِ کسب و کار شما باید مانند یک مجله یا روزنامه تولید محتوای ارزشمند و غیر تبلیغاتی باشد. همچنین به‌هنگام تولید محتوا باید سبک نوشتاری خود را نیز منسجم و یکپارچه نگه دارید و از کلمات تخصصی که شاید مخاطب متوجه آنها نشود استفاده نکنید. در عوض خود را جای مشتری و مخاطب بگذارید و سعی کنید بفهمید که آنها کسب و کارتان را چگونه و با استفاده از چه کلماتی توصیف می‌کنند و روی همین‌ها تمرکز کنید.

درباره‌ی چه چیزی بنویسم؟

اکثر بلاگ‌های کسب و کارها با یک هدف مشخص شروع به‌کار می‌کنند. می‌خواهید به حوزه‌ی کسب و کار یا صنعت خود و نیز مخاطب محصولات‌تان چه چیزی ارائه کنید؟ آیا قصد آموزش دارید؟ این آموزش‌ها نباید لزوماً ربطی به محصولات شما داشته باشند و به‌طور کلی می توانند در مورد مسائل و مشکلات حوزه‌ی کسب و کار و مشکلات و مصائب مشتریان باشند. البته گاهی اوقات نیز می‌توانید از طریق همین آموزش‌ها به ارائه‌ی راه حل از طریق محصولات یا خدمات خودتان بپردازید. بهترین نقطه‌ی شروع بلاگ این است که هر هفته به یک سوال از ده سوالی که همیشه مشتریان‌ تازه یا بالقوه‌ می‌پرسند پاسخ بدهید. با این ده سوال شروع کنید و بعد از ده هفته بلاگی موفق خواهید داشت. پس از پایان ده هفته به بررسی و تحلیل بازدید و بازخورد هر یک از ده نوشتار بپردازید و آنهایی که موفق‌تر بوده‌اند را با موضوعاتی جدید بسط بدهید.

در نوشته‌های بعدی به مهم‌ترین عناصر محتوای خوب و کسب مخاطب و مشتری از طریق محتوا خواهیم پرداخت.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *